Albert zit nu ruim 25 jaar in het vak. 25 jaar geleden begon hij met een standaard, tweedehands Scania 141 trekker. In de loop van de jaren ruilde hij deze in voor een nieuwe Scania 142 en later die weer voor een 142 Intercooler. Na aandringen van Alberts vader had Albert gelukkig een arbeidsongeschiktheidsverzekering afgesloten, want door een motorongeluk raakte hij vijf jaar lang arbeidsongeschikt. Hierdoor besloot hij de trekker te verkopen.
Drie jaar geleden besloot Albert dat hij een zwaardere laadkraan wilde, hiervoor had hij een vierasser nodig. Scania bleek dit chassis met de juiste afmetingen af fabriek te kunnen leveren en hiermee was de keuze gemaakt om weer terug te gaan naar Scania. Albert is nu gespecialiseerd in kraan- en transportwerk voor de industrie en hij heeft een 60 tonner.Toen hij vijf jaar later de draad weer oppakte besloot Albert zich te gaan specialiseren. Hij had inmiddels wat contacten gelegd inde industrie en kon een gebruikte bakwagen met een kraantjeoverkopen van Verweij uit Lopik. Het was een DAF 95 dievoorzien was van een 20 Tonmeter autolaadkraan. Het werk beviel hem erg en hij kon ook goed overweg met DAF dealer Blom. Dit resulteerde in een nieuwe 30 Tonmeter kraan die later vervangen werd door een DAF die zelfs al een 45 tonner aan boord had.open.